Kørselsleder

Da jeg for en del år siden blev ansat som kørselsleder i et større flyttefirma i København, stod det hurtigt klart for mig, at der måtte være god indtjening at hente ved at satse på at få noget returgods med tilbage, når vores flyttebiler havde været en tur i en anden landsdel med et flyttelæs. Det er selvfølgelig spild af penge at køre retur med tom vogn.

Derfor arbejdede jeg på at indgå aftaler med kollegaer rundt om i landet, og den første aftale, jeg fik indgået, var med et flyttefirma i Århus, hvortil vi havde en hel del kørsel. Indehaveren af det pågældende firma var noget betænkelig i starten, for hvis vi skulle klare et flyttelæs for ham som returgods, ville det jo betyde, at hans firma ikke kunne opnå den normale indtjening på sådan en flytning.

Omvendt fik jeg ham overbevist om, at aftalen selvfølgelig skulle være gensidig, så hans flyttebiler også kunne få ordrer fra os. Samlet set må der for begge parter være penge at spare ved at køre med tomme vogne så sjældent som overhovedet muligt.

Det blev indledningen til et godt og frugtbart samarbejde, som begge firmaer havde økonomisk udbytte af, og derfor forsøgte jeg at få en tilsvarende aftale med et flyttefirma i Aalborg, men det var dog uden held. De kan vist være lidt stædige, de nordjyder.

Mere held havde jeg i forhold til et godt og billigt flyttefirma i Odense, som vi nu også har en løbende aftale med, og den er ganske lukrativ for begge parter.