Hvis du skal købe en ny bil. Altså sådan en helt fabriksny en, så har du sikkert en hel masse spørgsmål, som du skal have svar på, inden du beslutter dig. Og hvordan får du svar på spørgsmålene? Du kigger naturligvis på bilmærkets site og finder ud af, hvad de skriver om den model, du er interesseret i. Men du ved godt, at på sitet skriver de kun det positive. Og den perfekte bil findes ikke – endnu.
Tager de telefonen?
Du ringer derfor op til den nærmeste forhandler af bilen. Der bliver ikke svaret. De har åbenbart ikke sørget for god telefonpasning. Efter at have håbet på, at telefonen blev taget, giver du op.
Du ville ønske, at du ikke havde smidt det der lille visitkort, du fik af en af forhandlerens sælgere. Der stod jo et telefonnummer på det. Men det er for sent nu.
Måske via Live Chat
Du forsøger derfor via forhandlerens site og her ser du, at han har en passet Live Chat. Til din store overraskelse får du hurtigt en person ’i tale’ på Chatten.
Du forhører dig om CO2-udslip. Du får en masse oplysninger om hybridversionen af den model, du er interesseret i. Du får også gode råd om forsikring. Naturligvis får du også priser på ekstra udstyr, som du kan tilkøbe. Jo, det er en vaks dame, der svarer på den der Live Chat.
Det virker som om, hun ved alt om alle modellerne. Du er glad for at have fået oplysninger. Du takker hende. Men du kan ikke dy dig: Du spørger hende, om hvorfor forhandleren ikke har telefonpasning også.
Flere foretrækker chat nu om dage
Svaret er, at de fleste mennesker foretrækker Live Chat, fordi det er nemt og det går hurtigt. Og det der med telefonpasning kan blive for stressende for telefonpasseren, da der sjældent er tid til at lede efter de korrekte svar. Kunden forventer jo et svar her og nu i en verbal dialog.
Med Live Chat er der lidt mere tid, og det kommer jo alle tilgode!